1. Ile czasu trwa certyfikacja?

Czas potrzebny na certyfikację to 6 miesięcy. Większość naszych partnerów przechodzi ten proces w 2-3 miesiące.

2. Co się stanie jak się w pół roku nie zdążę z procesem certyfikacji?

Jeśli z jakiegoś powodu nie zdążą Państwo w tym czasie i zostanie to wcześniej zgłoszone, przedłużymy proces o kolejny miesiąc.

3. Jaką ilość klientów miesięcznie otrzyma Biuro do obsługi?

Po zakończeniu procesu certyfikacji otrzymają Państwo 5-ciu gwarantowanych klientów w ciągu 2 miesięcy. Dalszy proces zależy to od kilku czynników, między innymi od Państwa możliwości, a także ilości klientów w danej lokalizacji oraz decyzji klienta. Obecnie przekazujemy do obsługi naszym certyfikowanym partnerom od 2 do 5 klientów miesięcznie.

4. Kto ponosi koszty obsługi klientów, którzy nie opłacają faktur?

Płatność za usługi księgowe od klienta pobierana jest z góry, a więc nie występuje ryzyko braku płatności.

5. Czy musimy namawiać klientów na konta bankowe?

Rozwiązanie systemowe mKsięgowość pomaga klientom biura rachunkowego kontrolować rozrachunki, łatwo wystawiać faktury, komunikować się ze swoją księgową, szybko przygotowywać przelewy, umożliwia dostęp do dokumentów księgowych 24h. Współpraca pomiędzy biurem rachunkowym a mBankiem opiera się na partnerstwie - mBank poleca swoim klientom partnerskie biuro rachunkowe a biura rachunkowe polecają swoim klientom rozwiązanie mBanku. Za Państwa zgodą możemy sami zaproponować takie rozwiązanie Państwa klientom.

6. Mamy dostosowany system do naszych klientów. Mamy wątpliwość czy go zmieniać i czy nam się to opłaca.

System MKsięgowość jest dostosowany do wszystkich wymogów, a dodatkowo posiada moduły (m.in. OCR) usprawniające pracę księgowej i umożliwiając podniesienie efektywności (nawet do 80 klientów miesięcznie rozliczanych na KPiR). Daje to możliwość znacznej oszczędności czasu oraz kosztów związanych z obsługą obecnych klientów.

7. Dlaczego warunkiem certyfikacji jest obsługa klientów na systemie mKsięgowość?

Obsługa klientów na systemie MKsięgowość jest częścią praktyczną szkolenia mającą na celu dobre poznanie systemu.

8. Na czym polega Proces Certyfikacji?

Proces certyfikacji obejmuje dwa etapy:

    a. Szkolenie w formie e-learning:

  • Techniki komunikacji z klientem
  • Obsługa systemu MKsięgowość
  • Standardy i procedury obsługi klienta w MKsięgowości

   b. Szkolenie praktyczne polegające na zaksięgowaniu 10 firm na systemie mKsięgowość.

9. Dlaczego muszę wpłacić kaucję?

Kaucja jest potwierdzeniem Państwa gotowości do przystąpienia do procesu certyfikacji. Po zakończeniu procesu w terminie jest ona zwracana w ciągu 14 dni od zakończenia procesu certyfikacji.

10. Czy szkolenia w procesie certyfikacji są obowiązkowe?

Tak, przejście szkoleń jest wymagane do pozytywnego zakończenia procesu certyfikacji.

11. Jak wygląda rozliczenie z klientem? Ile zarabia na tym biuro partnerskie?

Biuro partnerskie wystawia fakturę klientowi według cennika obowiązującego dla klientów mBanku. Podstawowy abonament to 200 zł za 20 dokumentów miesięcznie lub 150 zł za 20 dokumentów miesięcznie w wersji NO PAPER. Klient za wykonaną usługę rozlicza się bezpośrednio z biurem rachunkowym. 

Koszty jakie ponosi partner to miesięczna opłata za pakiet 3 modułów: 

Specyfikacja funkcjonalna udostępnianych modułów:

1) moduł księgowy (fakturowanie, faktury zakupu, rejestry VAT, elektroniczne deklaracje, JPK,KPiR, ryczałt, rozrachunki,środki trwałe, ewidencja wyposażenia, pojazdy i ewidencje, monitoring płatności, kontrahenci (automatyczne pobieranie danych z CEIDG). Pełna funkcjonalność systemu księgowego potwierdzona opinią Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

2) moduł OCR (program do odczytywania danych ze skanów faktur zakupowych, automatyczne uzupełnianie danych w systemie mKsięgowość, kategoryzacja faktur i wstępna propozycja ich księgowania (VAT i PIT) w module księgowym). Funkcjonalność pozwalająca na przyspieszenie księgowania i optymalizację prac księgowych.

3) modułu biura rachunkowego (zarządzanie stanem obsługi Klientów, masowe wysyłki deklaracji, automatyczny moduł do fakturowania, wysyłania faktur i księgowania faktur u Klientów biura rachunkowego, automatyczne przygotowywanie przelewu za usługi księgowe w banku u Klienta)

Koszt licencji 3 modułów wynosi 15 zł miesięcznie za licencję dla jednego klienta. Licencja nie ma limitu dokumentów.

12. Jakie warunki powinno spełnić biuro, aby dołączyć do sieci?

W celu przystąpienia do sieci, biuro powinno spełniać następujące warunki:

  • Posiadać certyfikat Ministerstwa Finansów,
  • Obsługiwać minimum 30 klientów na KPIR,
  • Minimum 3 lata działalności,
  • Pozytywnie przejść przez proces certyfikacji.

Przystąp do OSCBR

Kontakt : 668 465 054  Pon- Pt : 9 -17 

OSCBR - Pytania i Odpowiedzi

Aleje Jerozolimskie 56c

00-803 Warszawa

Telefon 668 465 054

Przystąp do OSCBR

Kontakt : 668 465 054  Pon- Pt : 9 -17